Χειμερινό Πρόγραμμα στο Χώρο Δημιουργικής Απασχόλησης του Happy Kiddo

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1,5 – 3,5 ΕΤΩΝ ΠΑΙΔΙ – ΓΟΝΙΟΣ
OPEN DAY ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2018
18:30-19:30, 19:30 -20:30
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ : 2310762135


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΔΑΠ (ΚΕΝΤΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ);

Οι περισσότεροι γονείς θα ήθελαν τα παιδιά τους να μεγαλώσουν όπως γίνονταν παλαιότερα, στις αλάνες με ατελείωτο ελεύθερο παιχνίδι, αλλά δυστυχώς πλέον αυτό είναι σχεδόν ακατόρθωτο. Τα δεδομένα και οι εποχές έχουν αλλάξει. Στις μέρες μας τα παιδιά, ήδη από μικρή ηλικία, παρουσιάζουν μια «εξάρτηση» με την τεχνολογία, τα κινητά τηλέφωνα και τις οθόνες. Το πιθανότερο, επομένως, είναι να μην έλκονται από την ιδέα να κάνουν κάτι που αποτελεί πραγματικά γνήσια ψυχαγωγία. Κάτι που θα ωφελήσει και τον τρόπο σκέψης τους, αλλά και την κοινωνικοποίησή τους. Αυτό το πρόβλημα έρχονται να λύσουν και να βοηθήσουν με τον τρόπο τους τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών. Σκοπός τους είναι να παρέχουν παιδαγωγικές δραστηριότητες ποιοτικές και δημιουργικές, ατομικές ή ομαδικές, να γεμίσουν τον ελεύθερο χρόνο ενός παιδιού, αλλά και να βοηθήσουν συγχρόνως και τους γονείς που εργάζονται.

Ειδικότερα, ως ΚΔΑΠ (Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών) ορίζονται οι μονάδες στις οποίες απασχολούνται παιδιά 5-12 χρονών για ορισμένο χρονικό διάστημα της ημέρας. Σκοπός τους είναι η απασχόληση των παιδιών εκτός σχολικού ωραρίου, η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους μέσα από ομαδικές δραστηριότητες και η εξυπηρέτηση των γονέων τους (ΦΕΚ 1397/Β/22-10-2001). Πρόκειται για παιδαγωγικούς χώρους δημιουργίας, χαράς και διασκέδασης. Τα παιδιά κάνουν φιλίες, δυναμώνουν τις ήδη υπάρχουσες και εξελίσσουν τα ταλέντα και τις δεξιότητες τους μέσα από τις δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν.

ΓΙΑΤΙ ΚΔΑΠ ΣΤΟ HAPPY KIDDO;

Ο Χώρος Δημιουργικής Απασχόλησης του Happy Kiddo μετρά ήδη ένα χρόνο λειτουργίας, πολλές ώρες χαράς, δημιουργίας και έκφρασης και αμέτρητα παιδικά χαμόγελα. Πρόκειται για ένα χώρο που δημιουργήθηκε με γνώμονα τα παιδιά, τις ανάγκες τους και τα ενδιαφέροντά τους. Τα εργαστήριά μας λειτουργούν καθημερινά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με χειμερινό ωράριο λειτουργίας 17:00 έως 21:00 και θερινό ωράριο λειτουργίας 8:00 έως 16:00. Επίσης, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι πέρα από την ιδιωτική μας λειτουργία, συνεργαζόμαστε με την Ε.Ε.Τ.Α.Α. και το πρόγραμμα Εναρμόνιση Οικογενειακής & Επαγγελματικής ζωής που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επομένως, δεχόμαστε παιδιά με το voucher του ΕΣΠΑ για τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών.

Σ’ ένα σύγχρονο και πλήρως εξοπλισμένο χώρο 200 τ.μ. καθώς και στον ειδικά διαμορφωμένο προαύλιο χώρο μας 400 τ.μ., οι μικροί μας φίλοι έχουν τη δυνατότητα να ψυχαγωγηθούν, να διευρύνουν τους ορίζοντες τους, να ανακαλύψουν, να πειραματιστούν και φυσικά να διασκεδάσουν! Να τονίσουμε πως ο εκπαιδευτικός χώρος αποτελεί ένα μεταβλητό πλαίσιο της ανθρώπινης δραστηριότητας, ένα πεδίο σύνθετων κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και αγωγής, μια πολυδύναμη υλική πραγματικότητα μέσω της οποίας το παιδί λαμβάνει τα πρώτα ερεθίσματα για την παιδαγωγική πράξη. Έτσι ο χώρος μας μελετήθηκε και δημιουργήθηκε λαμβάνοντας υπόψη όλες αυτές τις παραμέτρους, διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο, οικείο, και ασφαλές περιβάλλον που δημιουργεί δυνατότητες ενεργητικής και βιωματικής μάθησης. Ο λειτουργικός και ευέλικτος χώρος του κέντρου μας αποτελεί μια αποτύπωση του παιδικού κόσμου, προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των παιδιών. Οι υψηλής αισθητικής και ποιότητας υποδομές ενθαρρύνουν τη συνεργασία ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, προσφέρουν δυνατότητες ενεργητικής συμμετοχής και ελευθερία για ανάληψη πρωτοβουλιών.

Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, τα άτομα που εργάζονται στις δομές μας επιλέχθηκαν με πρωταρχικό κριτήριο το μεράκι τους και την αγάπη τους για τα παιδιά. Είναι επαγγελματίες της εκπαίδευσης πχ. νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, γυμναστές, μουσικοί, απόφοιτοι ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με πολύχρονη εμπειρία στις δομές της εκπαίδευσης. Η ακαδημαϊκή τους μόρφωση σε συνδυασμό με την πείρα της σχολικής πραγματικότητας, τους οδήγησαν στη δημιουργία ενός προγράμματος που στο επίκεντρό του θέτει ένα σύνολο παιδαγωγικών αρχών.

Αναλυτικότερα, εμπνευσμένα από τη φιλοσοφία του Reggio Emilia συνυπάρχουν τα project/σχέδια εργασίας, η συνεργασία σχολείου-οικογένειας (έπειτα από συνεννόηση υλοποιούνται εργαστήρια με την ενεργή συμμετοχή των γονέων), το άνοιγμα του σχολείου προς τα έξω και προς τα μέσα και όλα αυτά σ’ ένα δημοκρατικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, όπου οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είναι συνεργάτες στο ταξίδι απόκτησης τόσο της γνώσης όσο και των σημαντικών αξιών.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΔΑΠ HAPPY KIDDO
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από το να αισθάνεται κανείς δημιουργός.
Ο θρίαμβος της ζωής εκφράζεται με τη δημιουργία!»
Henri Bergson

Οι βασικοί τομείς ανάπτυξης της διαθεματικής προσέγγισης είναι α) προφορική επικοινωνία/γλώσσα, β) μαθηματικά, γ) δημιουργία και έκφραση, δ) μελέτη περιβάλλοντος, ε) πληροφορική, στ) μουσική. Γι΄αυτό κι εμείς οργανώσαμε εργαστήρια που επιδιώκουν να καλύψουν όλες τις θεματικές ενότητες με τη δημιουργικότητα να φτάνει στα ύψη….


ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
για παιδιά 1,5-3,5 χρονών μαζί με τους γονείς τους

Το πρόγραμμα μουσικής αγωγής αποτελείται από δραστηριότητες που συνδυάζουν τραγούδι, κίνηση και παιχνίδι με τα μουσικά όργανα. Μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι το παιδί ενεργοποιείται μουσικά, εκφράζεται και αλληλεπιδρά με το γονιό του και τα άλλα παιδιά. Οι συναντήσεις περιλαμβάνουν τραγουδοπαιχνίδια έκφρασης και φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς, με στόχο να ανακαλύψουν τα παιδιά τη χαρά της μουσικής.

Η χρονιά χωρίζεται σε δύο κύκλους. Κάθε κύκλος ολοκληρώνεται σε 12 μαθήματα-συναντήσεις. Τα μαθήματα διαρκούν 45’ λεπτά της ώρας και γίνονται μία φορά την εβδομάδα.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
για παιδιά 4-6 χρονών

Τα παιδιά εισάγονται στον κόσμο της μουσικής, Μέσα από μουσικά παιχνίδια και τραγουδοπαιχνίδια μαθαίνουν τις βασικές έννοιες της μουσικής. Πειραματίζονται με τους ήχους και τα κρουστά όργανα. Εξοικειώνονται με τη μουσική γραφή και ανάγνωση. Αναπτύσσουν τη μουσικότητά τους μέσα από δραστηριότητες κινητικές, ρυθμικές και μελωδικές.

Τα παιδιά αναπτύσσουν την αίσθηση του παλμού και του ρυθμού, τραγουδούν, χορεύουν και συνοδεύουν τραγούδια και ηχοϊστορίες. Η χρονιά χωρίζεται σε δύο κύκλους. Κάθε κύκλος ολοκληρώνεται σε 12 μαθήματα-συναντήσεις. Τα μαθήματα διαρκούν 60’ λεπτά της ώρας και γίνονται μία φορά την εβδομάδα.


Αναλυτικότερα, κάθε εβδομάδα θα ζωντανεύουν οι παρακάτω ενότητες:

  • SCHOOL STORY
  • ΜΙΚΡΟΙ PICASSO
  • ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΕΙΣ
  • ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΗ
  • Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • MASTER SHEF
  • ΡΑΒΕ – ΞΗΛΩΝΕ
  • ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΚΕΨΗ
  • ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
  • ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ
  • ΛΙΛΙΠΟΥΤΕΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ
  • Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
    I. ΕΚΠΛΗΞΗ
    II. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ
    III. ΕΥ ΖΗΝ
    IV. KIDDO SURVIVOR
    V. ΕΚΠΛΗΞΗ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ

Καθεμία ενότητα έχει το δικό της νόημα και τους δικούς της σκοπούς. Αποβλέπει σ’ ένα νέο ταξίδι με γνώμονα τη παιδική φαντασία και τους ορίζοντες που αυτή ανοίγει. Ας δούμε ξεχωριστά τι πρόκειται να συμβεί σε κάθε εργαστήρι:

«SCHOOL STORY»

Στο χώρο μας λειτουργεί τμήμα σχολικής μελέτης. Οι εκπαιδευτικοί μας, χρησιμοποιώντας εξατομικευμένες μεθόδους και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή, υποστηρίζουν, ενισχύουν και βοηθούν τα παιδιά να εκπληρώσουν τις καθημερινές σχολικές τους υποχρεώσεις. Προετοιμάζουν τα παιδιά για την αποδοτικότερη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία, καλύπτουν γνωστικά κενά και διδάσκουν τρόπους ποιοτικότερης και μεθοδικότερης προσωπικής μελέτης. Τα παιδιά έτσι είναι ικανά να οργανώσουν το χρόνο τους, να επιλέξουν το στυλ διαβάσματος που τους ταιριάζει, να νιώσουν αυτοπεποίθηση στη σχολική τάξη αλλά και να αξιοποιήσουν δημιουργικά και ψυχαγωγικά τον ελεύθερο χρόνο που τους απομένει. Ακολουθούν ασκήσεις χαλάρωσης, τύπου παιδικής yoga που στοχεύουν στην ηρεμία και την αποφόρτιση από το άγχος και ολοκληρώνουμε με μία μικρή προετοιμασία για την εκάστοτε θεματική που θα δουλέψουμε.

«ΜΙΚΡΟΙ PICASSO»

Ποιος δεν έχει ερωτευθεί τις ζωγραφιές του παιδιού του; Ποιος δε προσπάθησε να βρει κρυφά νοήματα; Ποιος δεν αναρωτήθηκε για τη μοναδικότητα αυτής της γλώσσας; Η μοναδικότητα της κρύβεται στην έκφραση «μία εικόνα χίλιες λέξεις». Η ζωγραφική παρέχει στα παιδιά τη δυνατότητα να πειραματιστούν με ποικίλα υλικά και τεχνικές, να αφήσουν τον εαυτό τους ελεύθερο, να εξερευνήσουν διαφορετικές πτυχές του ατόμου τους και να αξιοποιήσουν πλήθος ιδεών κατά την καλλιτεχνική διαδικασία. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, το παιδί αρχίζει να ανακαλύπτει τη ζωγραφική ως ένα μέσο προσωπικής έκφρασης, δημιουργίας και επικοινωνίας.

Ως ‘’μικροί Picasso’’ θα μελετήσουμε πίνακες ζωγραφικής, καλλιτεχνικά ρεύματα (αναγέννηση, κυβισμός, νατουραλισμός, μπαρόκ, ιμπρεσιονισμός, πουαντιγισμός κλπ), μεγάλους ζωγράφους και τα έργα τους. Έτσι θα υπάρχει ‘’ο ζωγράφος της εβδομάδας’’ που θα μας βοηθάει να εστιάσουμε σε νέα πεδία. Φυσικά θα επεκταθούμε στις εικαστικές τέχνες. Μη ξεχνάμε πως όταν λέμε εικαστικές τέχνες δεν αναφερόμαστε μόνο στη ζωγραφική και τους πίνακες, αλλά σε μια πληθώρα νέων έργων τέχνης όπως ψηφιδωτό, ντεκουπάζ, γκράφιτι, γύψος, χαρακτική, αρχιτεκτονική, γλυπτική, κόμικς, αφίσες, μακέτες, κατασκευή κούκλας και μάσκας, κολλάζ κλπ.

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΕΙΣ

Ένα είδος τέχνης το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η μουσική. Η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του ανθρώπου και μας συνοδεύει καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας, από τη βρεφική ηλικία ακόμη. Η μουσική μαθαίνεται με τη διαίσθηση, τα ακούσματα, τις επιρροές, τη μίμηση και τον πειραματισμό. Η αξιοποίηση της μουσικής στο σχολείο επιτρέπει στο παιδί να εκφραστεί μ’ έναν μοναδικό τρόπο, να παράγει ήχους, να τραγουδήσει, να κινηθεί, να εξερευνήσει και να δημιουργήσει μουσικές συνθέσεις αξιοποιώντας τα διάφορα μουσικά όργανα που έχει στη διάθεσή του. Ανοίγει νέα μονοπάτια επικοινωνίας και έκφρασης.

Στο κομμάτι αυτό θα επικαλεσθούμε τις Μούσες και θα γίνει εισαγωγή στη μουσική προπαιδεία. Tα παιδιά θα ανακαλύψουν ηχογόνα αντικείμενα και θα παράγουν μουσική. Ρυθμός, διάρκεια, τονικότητα είναι έννοιες που θα μας απασχολήσουν. Θα γνωρίσουμε τα μουσικά όργανα και τις κατηγορίες τους με έμφαση στα όργανα Orff και φυσικά θα γίνει κατασκευή των δικών μας. Σε κάθε μάθημα θα ασχολούμαστε με τον ‘’Μουσικό ή Οργανοπαίχτη της εβδομάδας’’ και θα κινούμαστε στα διάφορα είδη μουσικής (jazz, pop, rock, metal κλπ). Η μουσική θα συνδέεται με συναισθήματα. Επιπλέον, η μουσικοκινητική αγωγή θα είναι παρούσα. Η κίνηση του σώματος θα απελευθερώσει το νου και θα οδηγήσει σε ομαδικά σχήματα. Θα γίνουμε μια χορευτική ομάδα με δικές της χορογραφίες και θα μάθουμε χορούς κάθε κατηγορίας (Latin, παραδοσιακούς, zumba κλπ)

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΗ/STEM

Φυσική, μαθηματικά, χημεία, τεχνολογία. Θετικές επιστήμες απαραίτητες στην καθημερινότητά μας. Από το φαγητό μας μέχρι την συμπεριφορά μας… Πώς όμως μπορούν να αξιοποιηθούν στα δικά μας δημιουργικά εργαστήρια; Το “STEM” είναι μια προσέγγιση στην Εκπαίδευση που σχεδιάζεται ώστε στη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, που είναι ζωτικής σημασίας για μια βασική κατανόηση του σύμπαντος, να εισαχθούν οι Τεχνολογίες και η Επιστήμη των Μηχανικών, που αποτελούν για τον άνθρωπο τα μέσα αλληλεπίδρασης με το σύμπαν. Είναι ένας νέος “μετά – επιστημονικός κλάδος”! Ανακαλύψεις και πειράματα (υπόθεση-πράξη-έλεγχος-συμπεράσματαα) λαμβάνουν δράση με κάθε ευκαιρία… Δημιουργούμε κατασκευάσματα που κινούνται, παράγουν ενέργεια και αντιδρούν. Είμαστε νέοι επιστήμονες που από αρχικά ευρήματα καταλήγουν σε αποδείξεις. Συνώνυμα αυτών είναι η ρομποτική/μηχατρονική. Ναι, από τα πρώτα βήματα ως την κατασκευή ρομπότ και εργαλειομηχανών.

Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Αναπαράσταση της ζωής το θέατρο με πραγματικά ή φανταστικά γεγονότα. Ατομικότητα και ομαδικότητα μέσα σ’ ένα πλαίσιο. Το θέατρο εκφράζει συναισθήματα και τοποθετεί τα άτομα σε διαφορετικούς τόπους και χρόνους. Τα παιδιά έχουν έμφυτο το στοιχείο της θεατρικότητα. Μιμούνται συμπεριφορές και οργανώνουν θεατρικό παιχνίδι. Εμείς θα ακολουθήσουμε ένα μεθοδικό θεατρικό παιχνίδι και θα ξεδιπλώσουμε τα ταλέντα μας. Θα κάνουμε θέατρο σε όλους τους τομείς του. Υποκριτική-σενάριο-σκηνοθεσία-σκηνογραφία-θεατρική παράσταση από το μηδέν. Το θέατρο του –τότε- και του –τώρα- .

Τα είδη (κωμωδία, δράμα, όπερα, κουκλοθέατρο, καραγκιόζης, μαριονέτες-κούκλες). Βεβαίως η γνωριμία με τις παραστατικές τέχνες περιλαμβάνει και τον κινηματογράφο. Ο κινηματογράφος αξιοποιεί την κινούμενη εικόνα και τον ήχο για να ενισχύσει την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα από τη χρήση ενός ιδιαίτερα σύγχρονου και ζωντανού μέσου. Ο συνδυασμός κινούμενης εικόνας, ζωντανών χρωμάτων και ιδιαίτερων χαρακτήρων οξύνουν τις ικανότητες των παιδιών όσον αφορά στον κριτικό και δημιουργικό χειρισμό των νέων τεχνολογιών, οι οποίες, πλέον, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής τους ζωής. Το πάγωμα των στιγμών. Οι τεχνικές και μυστικά φωτογραφίας. Ανάλυση, επεξεργασία και συλλογές. Ασπρόμαυρος, μαύρος και έγχρωμος κινηματογράφος. Ηχητικά και οπτικά εφέ. Η δική μας ταινία. Σχεδιοκίνηση και κινούμενες εικόνες (animation).

MASTER CHEF

Οι βασιλιάδες της κουζίνας… Μπορούμε άραγε να γίνουμε εμείς; Μελλοντικοί σεφ δημιουργούν γευστικές προκλήσεις, ανακαλύπτουν πως να χρησιμοποιούν εναλλακτικά τις πρώτες ύλες της μαγειρικής τέχνης, δοκιμάζοντας πρωτότυπες αλλά και παραδοσιακές συνταγές. Εκτελούν οδηγίες ή αυτοσχεδιάζουν. Μαθαίνουν τεχνικές μαγειρέματος (βράσιμο, ψήσιμο κλπ). Πρωινά γεύματα, ζαχαροπλαστική, κρύα και ζεστά πιάτα. Το παιδί εμπλέκεται ενεργά, επιλέγει τα υλικά, δημιουργεί και μαθαίνει πώς να απολαμβάνει τις αγαπημένες του γεύσεις αλλά υπό ένα πιο υγιεινό και ισορροπημένο πρίσμα σχετικά με τη διατροφή του.

ΡΑΒΕ – ΞΗΛΩΝΕ

Και ράβε-ξήλωνε… ράβε-ξήλωνε! Ψαλίδια, κλωστές, δακτυλήθρες, μάλλινα κουβάρια, βελόνες, υφάσματα, χάντρες, σχοινιά … Με μεγάλη προσοχή και συγκέντρωση εξελίσσουμε την λεπτή κινητικότητα και δημιουργούμε. Η τέχνη της ραπτικής (κέντημα, πλέξιμο κλπ) θα μας δώσει προσωπική χαρά. Σχεδιάζουμε, κόβουμε, ράβουμε. Θα δημιουργήσουμε στολές και κοστούμια. Μόδα και διακόσμηση δύο έννοιες που βρίσκονται στο επίκεντρο. Πέρα από ενδυμασίες εδώ δημιουργούμε και πρακτικά αντικείμενα!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

Κάθε άνθρωπος έχει κι από ένα επάγγελμα. Πιθανότατα κάποιος να αλλάξει πολλά επαγγέλματα στη ζωή του. Τυχερός είναι όποιος κάνει το χόμπι του επάγγελμα. Όποιος μπορέσει να διασκεδάζει με τη δουλειά του και να παράγει δημιουργικό έργο. Τότε εμφανίζεται η παραγωγικότητα, η εξέλιξη και η προσωπική ευμάρεια. Τα παιδιά λοιπόν οφείλουμε ήδη από την παιδική τους ηλικία να τους δώσουμε όσα ερεθίσματα χρειάζονται για να συλλέξει έναν όγκο πηλοφοριών που θα το βοηθήσουν να ξεδιπλώσει τις κλίσεις του. Όλοι έχουμε ταλέντα και μπορούμε να τα ανακαλύψουμε. Κάθε εβδομάδα θα γνωρίζουμε ένα νέο επάγγελμα και θα εκτελούμε τις εργασίες του μέσα από το παιχνίδι (πχ. εργαστήρι δημοσιογραφίας).

ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Αρχαίος και νέος πολιτισμός. Εγχώριος και διεθνής. Γινόμαστε πράκτορες που αναζητούν τους πολιτισμούς. Μαθαίνουμε για την ανθρώπινη εξέλιξη και συνδέουμε παρόν, παρελθόν και μέλλον. Η αρχαία Ελλάδα (τόποι, σπουδαίοι άνθρωποι, ήθη και έθιμα) προχωράει ως την Ελλάδα του σήμερα. Πώς και γιατί αλλάζει ο κόσμος; Θα φθάσουμε σε πρωτόγνωρα φαινόμενα του εξωτερικού. Πού διαφοροποιούμαστε και πού ενωνόμαστε… Η διαπολιτισμική εκπαίδευση τίθεται στο επίκεντρο. Μαθαίνω, σέβομαι και επεξεργάζομαι. Κουλτούρες, μορφές τέχνης και παραδόσεις φερμένες απ’ αλλού. Η επικοινωνία μας με αλλόγλωσσους. Αρχικά στάδια εκμάθησης ξένων γλωσσών και μουσειακή εκπαίδευση (εκμεταλλευόμαστε παιδαγωγικά τα έργα των μουσείων, εικονικές περιηγήσεις κλπ)

ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ

Στο πράσινο μονοπάτι θα διασχίσουμε συνοδοιπόροι το δρόμο της φύσης. Θα διδαχθούμε περιβαλλοντική εκπαίδευση η οποία είναι σημαντική για την διατήρηση της ζωής. Τα παιδιά μέσα από πρακτικές που σέβονται τη γη μας θα αποκτήσουν οικολογική συνείδηση. Θα σταθούμε στην αλυσίδα της ζωής. Θα εστιάσουμε στο φυσικό και τεχνητό περιβάλλον και στην ζωολογία. Φυσικά φαινόμενα και εξηγήσεις. Θα πραγματοποιούνται δημιουργικές δράσεις κηπουρικής, ανθοκομίας, συλλογών και αξιοποίησης ανακυκλώσιμων υλικών.

ΛΙΛΙΠΟΥΤΕΙΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

Η ανάγνωση και η γραφή αποτελούν ορισμένες από τις πιο στοιχειώδεις και σημαντικές κατακτήσεις του ανθρώπου. Μέσα από τη γραφή και την ανάγνωση, ο άνθρωπος μπορεί να μεταδώσει, αλλά και να λάβει πληροφορίες και να επικοινωνήσει με τους συνανθρώπους του. Τα παιδιά, τα οποία από τη φύση τους έχουν έντονη περιέργεια και μια τάση προς ανακάλυψη και διερεύνηση του κόσμου γύρω τους, αναλαμβάνουν στη νηπιακή ηλικία από μόνα τους να κατακτήσουν αυτές τις δύο δεξιότητες και ιδιαίτερα το γραπτό λόγο.

Προκειμένου, όμως, το παιδί να μπει στη διερευνητική αυτή διαδικασία, πρέπει να εκτίθεται σε ένα περιβάλλον το οποίο του παρέχει τα κατάλληλα υλικά και μέσα για να επιτύχει το στόχο του. Επομένως, ένα περιβάλλον το οποίο είναι πλούσιο σε βιβλία και γενικότερα σε έντυπο υλικό, σε συνδυασμό με την θετική παρότρυνση, το παιδί μπορεί να κάνει τα πρώτα του βήματα προς την κατάκτηση του γραπτού λόγου.

Φιλόσοφοι και ρήτορες διέπρεψαν στην αρχαία εποχή χάρη στο νου και την έκφραση τους. Και τώρα ο γλωσσικός γραμματισμός είναι πολύτιμο αγαθό. Οι λιλιπούτειοι φιλόσοφοι σ’ αυτό το εργαστήρι διδάσκονται δημιουργική γραφή. Επεκτείνονται στην αφήγηση παραμυθιών και τη δημιουργία ιστοριών. Φτιάχνουν δικά τους παραμύθια με συγγραφή και εικονογράφηση. Πρωτοπορούν με κυκλοφορία εφημερίδας και λειτουργούν δανειστική βιβλιοθήκη.


Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Πρόκειται για ένα ευχάριστο μισάωρο στη λήξη της ημέρας που τα νεαρά άτομα χαλαρώνουν σωματικά και ψυχικά. Στη έναρξη και τη λήξη της εβδομάδας υπάρχει μια έκπληξη τόσο για τα παιδιά όσο και για τους παιδαγωγούς. Πιο συγκεκριμένα:
I. ΕΚΠΛΗΞΗ
Στο κλείσιμο της πρώτης ημέρας η υπεύθυνη παιδαγωγός θα πραγματοποιεί μία έκπληξη στα παιδιά. Θα παρουσιάζει το μαγικό κουτί που κανένα παιδί δε θα ξέρει τι περιέχει. Μόλις φανερωθεί το περιεχόμενο θα ασχοληθούν αυτό δημιουργικά (πχ. το μαγικό κουτί μπορεί να περιέχει ένα παλιό ρολόι τσέπης, επομένως ακολουθεί συζήτηση γι αυτό το αντικείμενο, την ιστορία και τη χρήση του και μια κατασκευή).

II. ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΚΕΨΗ
Χρήση της τεχνολογίας, πληροφορικής και επικοινωνιών με εκπαιδευτικούς σκοπούς Τ.Π.Ε. Οθόνες. Διαδραστικά παιχνίδια στον υπολογιστή και ομαδική προβολή στον προτζέκτορα.

III. ΕΥ ΖΗΝ
Μέσα από παιχνίδια και οποτικοακουστικό υλικό ασχολούμαστε με μια πολύ σημαντική ενότητα απαραίτητη για την επιβίωση του ανθρώπου. Με θέματα που απασχολούν κάθε ενήλικα σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών. Μελετάμε τον εαυτό μας και τον κόσμο. Σε επίπεδο συμπεριφοράς εμφανίζονται οι κανόνες συμπεριφοράς, οι οικογενειακές και φιλικές σχέσεις, η κοινωνικοποίηση και ο ΚΟΚ (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας). Σε ατομικό επίπεδο η αυτοεξυπηρέτηση και η σωματική υγιεινή. Μυστικά υγείας και συμβουλές ευεξίας! Αντιμετωπίζουμε την παχυσαρκία και μαθαίνουμε τις ομάδες τροφίμων. Βασικός άξονας είναι το τρίπτυχο ΚΑΤ: Κινούμαι τακτικά-Αναπτύσσομαι σωστά-Τρέφομαι ισορροπημένα.

IV. KIDDO SURVIVOR
Λεπτή και αδρή κινητικότητα (παζλ, λέγκο, σταθερότητα, στόχος, ισορροπία, μήκος, πήδημα, στεφάνια, τσουβάλια, γιόγκα). Προσέγγιση στα αθλήματα (μπάσκετ, τοξοβολία, ενόργανη, στίβος, μπόουλινγκ, ποδόσφαιρο). Γυμνάζουμε το σώμα μας και καταλήγουμε σε αγώνες που βασίζονται στις παραπάνω πρακτικές. Μέσα σ ένα συνεργατικό πλαίσιο δημιουργούμε στίβους μάχης.

V. ΕΚΠΛΗΞΗ
Και η εβδομάδα κλείνει με μια έκπληξη από τα παιδιά προς τους φίλους και την εκπαιδευτικό. Κάθε εβδομάδα θα έχει σειρά ένα συγκεκριμένο παιδί το οποίο θα κάνει μία έκπληξη στην ολομέλεια. Ένα θέμα δηλαδή το οποίο έχει επιλέξει το ίδιο και πιθανότατα έχει προετοιμαστεί από το σπίτι. Μ’ αυτό τον τρόπο μπαίνει σε εγρήγορση η φαντασία και εντείνονται οι κοινωνικές του δεξιότητες.